SOFTBOOK BAYI – permainan untuk bayi berumur dibawah 12 bulan

Pernah dengar tentang softbook bayi?

Softbook ini bukanlah berfungsi untuk anak kecil dapat membaca kesemua apa yang dalamnya, tetapi adalah untuk memperkenalkan bayi anda dengan buku

Supaya dia biasa dengan rupa dan bentuk buku itu

Supaya dia tahu bagaimana nak menggunakan objek yang bernama buku itu

Supaya dia tahu apa biasanya yang terkandung dalam buku

Bayi tak baca pun, tapi

dia boleh tengok objek-objek huruf dalam buku tu

dia boleh selak-selak dan lihat warna-warna dalam buku tu

Bila anak sudah biasa dengan keadaan yang dikelilingi buku, nanti minatnya sendiri akan datang 

softbook_bayi_edutoys

Kita kalau boleh mahukan anak yang suka membaca

Lambat pandai membaca pun tak apa, asalkan suka membaca, jadikan membaca sebagai amalan, hobi

Pandai membaca, belum tentu lagi suka membaca

Sejuk hati bila kan tengok kanak-kanak dan remaja kemana-mana bawa buku

Sambil-sambil duduk menunngu baca buku

Dalam train atau bas baca buku

softbook_bayi_educational_toys

Suruh anak membaca bukanlah nak suruh anak tu jadi genius sangat,

Tetapi orang yang banyak membaca ni

Pengetahuannya luas

Cara berfikirnya lebih berhikmah

Kemahiran sosialnya lebih bagus

Pengawalan emosinya lebih terurus

Tapi sudah tentu kena pastikan bahan bacaanya adalah bahan yang baik lah kan

Antara langkah awal yang boleh dilakukan supaya anak minat membaca adalah dengan MEMPERKENALKAN buku kepada anak seawal bayi lagi

 

Persoalannya ;

Buku jenis yang macam mana yang sesuai untuk bayi?

Tak bahaya ke nanti bayi gigit, akan tercekik atau termakan kertas?

Berbaloi ke beri buku kepada bayi, nanti dikoyak-koyak, sehari dua je tahan?

Buku biasanya berat sikit, kalau bayi pegang-pegang ketika baring, kemudian buku terjatuh atas muka macam mana?

 

Sebenarnya, ada buku yang sesuai untuk peringkat-peringkat umur tertentu.

Seperti SOFTBOOK BAYI ini

softbook_bayi_buku

Softbook bayi ini direka khas untuk bayi berumur 0-12bulan.

Cirinya yang lembut, ringan, selamat dan berwarna warni amat sesuai untuk bayi anda.

Apa kelebihan softbook bayi ini?

Selamat

Softbook bayi ini amat sesuai dan selamat untuk bayi kerana ia diperbuat daripada kain yang berkualiti dan warna yang tidak luntur . Jadi selamat kalau bayi anda gigit buku ini

Sesuai dipegang oleh bayi 

Saiznya yang tidak terlalu besar, iaitu berukuran 15cm x 15cm, dan tidak terlalu berat sesuai untuk dipegang oleh bayi anda. Jadi, buku ini boleh juga dijadikan sebagai peneman bayi anda didalam cot bayi, dalam kereta, di meja makan dan sebagainya  

Boleh dicuci

Softbook ini juga boleh juga dicuci kerana warnanya tidak luntur. Jadi anda tidak perlu risau jika terjatuh atau terkena makanan. Anda boleh cuci dan pastikan yang alat permainan bayi anda sentiasa dalam keadaan bersih

Merangsang otot mata dan kemahiran melihat

Gambar objek didalam buku ini yang besar, tidak terlalu sarat serta warna yang terang dan menarik.

Ini secara tidak langsung boleh ;

melatih daya fokus mata

menguatkan otot mata

merangsang daya penglihatan mata bayi anda

Merangsang kemahiran mendengar

 Di dalam helaian Softbook bayi ini juga mempunyai sebiji bola yang berbunyi lembut apabila dipicit. Selain menarik perhatian dan merangsang pendengaran, bayi juga boleh belajar tentang konsep ‘cause & effect’, iaitu akan objek akan berbunyi jika dipicit

Jimat & boleh digunakan berulang kali

Bukan sahaja harganya yang berpatutan, tetapi ianya lebih jimat kerana boleh digunakan berluang kali kerana tidak mudah koyak dan boleh dicuci. Jadi bila anak anda sudah besar, buku ini boleh disimpan untuk kegunaan adik-adiknya pula

Dengan hanya rm64,

anda akan memiliki 4 buah buku yang berlainan tema

  1. ABC (mempunyai 3 huruf sahaja= A, B & C. Setiap huruf mewakili 2 gambar)
  2. Fruits
  3. Vehicle
  4. Cute animal

*Setiap buku mengandungi 8 mukasurat termasuk cover depan belakang
yang mempunyai bola kecil yang mengeluarkan bunyi

soft_book_bayi_abc1 soft_book_bayi_abc

soft_book_bayi_animals1 soft_book_bayi_animals

soft_book_bayi_fruits1 soft_book_bayi_fruits3

soft_book_bayi_vehicles soft_book_bayi_vehicles2

Berminat? boleh terus dapatkan daripada kami

Whatsapp SOFTBOOK BAYI dan hantar ke 019 299 6162

Whatsapp SOFTBOOK BAYI dan hantar ke 019 299 6162

Whatsapp SOFTBOOK BAYI dan hantar ke 019 299 6162

Dapatkan sekarang!

Dengan usaha anda sebagai ibubapa memberikan buku ini, mudah mudahan boleh membantu memupuk minat anak anda untuk cintakan buku dan suka membaca.

Tidak mengapa jika anak anda masih belum boleh membaca dengan baik.

Yang penting, tanamkan minat sukakan buku. Supaya sikap positif ini berterusan hingga dewasa

softbook_bayi_budakecik
” Today a reader, tomorrow a leader”

“The world belongs to those who read”

 

Create your future leader now!

Whatsapp SOFTBOOK BAYI dan hantar ke 019 299 6162

Whatsapp SOFTBOOK BAYI dan hantar ke 019 299 6162

Whatsapp SOFTBOOK BAYI dan hantar ke 019 299 6162

images

click for more toys

===> https://www.facebook.com/budakecikshop/

click for toys recommenced for age 0-12months

===> https://www.facebook.com/pg/budakecikshop/photos/?tab=album&album_id=525159527874727

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *